0
info@redzet.lv

Ūdens » Jūra » Jūra un objekti

Pāvilostas dienvidu molsPāvilostas dienvidu mols
Lasīt aprakstu
Pāvilostas dienvidu mols, Pāvilostas mols, Baltijas jūra, Viļņi

Pāvilostas dienvidu mols

Kods: DA-311-08
Autors: Aivars Gulbis
Bildēts 2008. gada 13. janvārī, Pāvilostas jūrmalā
PAR
BRĪVU
667 x 1000 px
72 dpi
132 KB
S 1333 x 2000 px
1.71 MB
M 1653 x 2480 px
14 x 21 cm / 300 dpi
L 2524 x 3786 px
21.37 x 32.05 cm / 300 dpi
4.55 MB
REĢISTRĒJIES
30 dienas
IEGŪSTI S IZMĒRA
FOTOGRĀFIJAS
PRIVĀTPERSONĀM
sākot ar 1 EUR
KOMERCIĀLAI
LIETOŠANAI

sākot ar 5 EUR
Augstas kvalitātes bildes
5 € = 5 FOTO
10 € = 20 FOTO

Pāvilostā ir divi paralēli moli - Dienvidu mols un Ziemeļu mols, kuru celtniecība aizsākās 1878. gadā. Sākotnējos ostas vārtus veidoja no pāļu rindām un lieliem akmeņu krāvumiem. 1929. gadā tos pagarina ar betona blokiem.

Pirmā koka molu konstrukcija tika izveidota 1878. gada ziemā – to par 8000 zelta rubļiem pasūtīja Upesmuižas barons Otto fon Lilienfelds (Otto Friedrich von Lilienfeld).

Laikā no 1890. līdz 1895. gadam ostas mols tika pagarināts līdz 90 metriem

No 1923. līdz 1929. gadam osta tika rekonstruēta un finansēta no valsts budžeta, tika paplašināts mols un padziļināta grīva.

2010. gadā pilnībā rekonstruēti Pāvilostas ostas moli, atjaunotas vēsturiskās bākas molu galos un veikti ostas akvatorija padziļināšanas darbi līdz 4.5 metru dziļumam. Pašlaik Ziemeļu mola garums ir 287,0 metri, Dienvidu mola – 297,5 metri.

2017. gadā ir plānots veikt molu pagarināšanu par 100-150 m. Moli ir jāpagarina, lai Pāvilostas ostā varētu ienākt zvejas kuģi. Tagadējie moli beidzas pie dabiskā dziļuma  - 2,5 m. Lielajiem zvejas traleriem tas ir par mazu. Vajag vismaz 3,5 m.
www.pavilosta.lv

Pāvilostas ostas vēsture
Pāvilostas vēsture ar aizsākusies ar pilsētas ostas celtniecību Sakas upes grīvā.

Pirmā informācija par vietu, kur Pāvilosta pašlaik atrodas rodama Hercoga Jēkaba periodā (1642-1682), kad kuģi varēja iebraukt Sakas upē un Pāvilosta kalpoja kā osta Aizputei. Ostu lietoja, lai eksportētu koku, graudus un citus produktus uz citām ostām Baltijas un Ziemeļjūrā, bija pat cieša sadarbība ar dāņu tirgotājiem.

Pēc kara starp zviedriem un poļiem 1660. gadā, Sakas upe bija aizsprostota pēc zviedru pieprasījuma, lai nodrošinātu attīstības iespējas Rīgas ostai. Ziemas laikā akmeņi tika savesti uz upes ledu un pavasarī, kad ledus kusa, tie nogrima tā, lai sašaurinātu kuģošanas ceļu kuģiem.

1855. gadā, Krimas kara laikā, Krievu robežsargi uzbūvē savu kordonu šeit, lai aizsargātu šo stratēģiski svarīgo vietu.

1878. gada ziemā Vācu lielskungs Otto fon Lilienfeld, kuram piederēja īpašumi tuvākajā apkārtnē pasūtīja pirmo mola konstrukciju, kas bija veidota no koka. Viņš par molu samaksāja 8000 zelta rubļus un pavasarī, kad palu ūdeņi padziļināja upes gultni, pirmās buru laivas varēja iebraukt ostā.

1879. gada 16. maija svētkos tika ielikts Kapteiņmājas pamatakmens. Šī ēka tika uzcelta tajā pašā gadā. Viņas vēstures laikā tā tika izmantota kā garu mājvieta, krogs, Vācu armijas kazarmas un muita. Pēc otrā pasaules kara tā bija administratīvā māja un noliktava vietējam zvejnieku kolektīvam „Dzintarjūra”. Vēlāk šajā ēkā tika atvērts Pāvilostas muzejs, kur varēja un joprojām var iegūt informāciju par Pāvilostas vēsturi un Sakas apkārtni.

Pilsēta, kura nemaz neeksistēja, tika nosaukta par Pāvilostu, Otto fon Lilienfeld brāļa Paula vārdā. Vēlāk osta tika arī dēvēta par „Pavlovskaja Gavan” ,arī „Pavlovsk”
Barons Lilienfelds nopirka 5 mazus kuģus un velkoni, kuri transportēja produkciju no viņa īpašumiem un Liepājas tirgu, nopelnot ar to lielu naudu.
1893. gada augustā, Krievijas Cars Aleksandrs III pasūtīja konstrukcijas Liepājas kara ostas celtniecībai. Bet šim darbam bija nepieciešams liels daudzums akmeņu. Un šie akmeņi tika ņemti no Pāvilostas apkārtnes un pa jūru transportēti uz kara ostu.

Laikā no 1890. līdz 1895. gadam, ostas mols tika pagarināts līdz 90 metriem. Kad akmens transportēšana beidzās, galvenās ostas darbības bija kuģubūve, zvejošana un tirdzniecība. Kuģošanas aktivitāte bija diezgan liela. Pirms Pirmā pasaules kara Pāvilostā bija apmēram 20 kuģošanas kārtība esoši kuģi un kabotāžas kuģi un arīdzan 100 zvejas laivas. Ostai bija pat savs glābšanas centrs. Lai nodrošinātu nepieciešamo dziļumu ostā, 70 000m³ smilts tika izsmelta ārā no jūras gultnes. Kā pierādījums par Jūras akmeņiem, 100m no krasta Pāvilostā atrodas Latvijas lielākais jūrakmens (P=15m , h=3,5m, zem ūdens 1,5 m).

No 1923. līdz 1929. gadam osta tika rekonstruēta un finansēta no valsts budžeta, tika paplašināts mols un padziļināta grīva. Valsts investēja 2,4 miljonus latu rekonstrukcijas darbos. Lai gan komerciālo aktivitāšu līmenis nebija augsts, galvenokārt koka eksports, ostai bija sava robeža, robežsardze un glābšanas vienība. Pāvilosta bija vislabāk uzturētā osta starp mazajām ostām Latvijā.

Vietējiem zvejniekiem piederēja 18 motorlaivas un 6 airēšanas laivas ar burām. Viņi ķēra placi, mencas, sardīnes un lašus. Ostai bija arī zivju apstrādes iespējas tīrīšanai, sālīšanai, kūpināšanai, kā arī saldējamās iekārtas.

Otrā pasaules kara laikā ostā netika veiktas nekādas komerciālās darbības, to lietoja tikai krasta apsardzes kuģi. Daudzi bēgļi aizceļoja uz Eiropu un Ameriku no šīs ostas. Kara laikā gandrīz visi vietējie kuģi un laivas tika iznīcinātas.

1949.gadā tika uzbūvēta jauna kuģu piestātne un degvielas noliktava, osta tika regulāri padziļināta.

Padomju laikā ostu vadīja zvejniecības kolhozs un vietējiem zvejniekiem bija ierobežota piekļuve ostai.

Līdz ar jahtu piestātnes Pāvilosta Marina izbūvi un atklāšanu 2006.gada 20.maijā osta ir ieguvusi ‘jaunu elpu’ un ir aizsācies jauns un nozīmīgs posms ostas attīstībā.
www.pavilostamarina.lv

Pāvilostas dienvidu mols

Kods: DA-311-08
Autors: Aivars Gulbis
Bildēts 2008. gada 13. janvārī, Pāvilostas jūrmalā
PAR
BRĪVU
667 x 1000 px
72 dpi
132 KB
S 1333 x 2000 px
1.71 MB
M 1653 x 2480 px
14 x 21 cm / 300 dpi
L 2524 x 3786 px
21.37 x 32.05 cm / 300 dpi
4.55 MB
REĢISTRĒJIES
30 dienas
IEGŪSTI S IZMĒRA
FOTOGRĀFIJAS
PRIVĀTPERSONĀM
sākot ar 1 EUR
KOMERCIĀLAI
LIETOŠANAI

sākot ar 5 EUR
Augstas kvalitātes bildes
5 € = 5 FOTO
10 € = 20 FOTO
Portālu www.redzet.lv un www.gotobaltic.com veidotāju grupas darbības sākums meklējams jau 2004. gadā, kad pulciņš domubiedru – 4 jaunieši un viens pieaugušais – brauca pa Latviju muzicēdami un iepazīdami Latvijas dabu un atklādami ceļotprieku. Tolaik arī radās interese par fotografēšanu, kā rezultātā laika gaitā sakrājās liels fotoarhīvs. Radās jautājums, kur to likt, kā izmantot, lai tam būtu kāda jēga? Tāpēc arī dzima ideja par portāla izveidošanu, un nu jau dažus gadus tā ir sekmīgi realizēta, jo portālā www.redzēt.lv līdz šim ir ievietots vairāk par 20000 bildēm, ik dienas tam ir ap 600 unikālo skatījumu un ir bilžu bezmaksas lejuplādes iespēja, kas tiek plaši izmantota.
Apceļojot Latviju, radās secinājums, ka mums ir ļoti daudz skaistu, bet neapzinātu vietu un ceļotājam nebūt nav viegli ātri un ērti atrast sev vajadzīgo informāciju, kas kurā vietā būtu apskates vērts. Sākām vākt materiālus dažādās interneta vietnēs, un vajadzība atkal deva jaunu ideju – veidot ceļotājam ērtu portālu, kurā vienuviet būtu iespējams atrast visu vajadzīgo informāciju – ko attiecīgajā vietā apskatīt, kur paēst, kur pārnakšņot, kur vērsties dažādu tehnisku nepieciešamību un kļūmju gadījumos. Pašreiz esam šīs idejas īstenošanas sākumā, un mūsu mērķis ir ar portāla www.gotobaltic.com palīdzību veidot tūrismam pievilcīgu Latvijas un vēlāk visas Baltijas tēlu, kā arī reklamēt mūsu organizācijas, uzņēmējus, individuālos ražotājus u.c., palīdzot viņiem piesaistīt klientus.
Sākumā plānojam parādīt kartē Latviju, sadalītu pa reģioniem un novadiem. Reģionu kartē būs redzamas interesantākās apskates vietas. Novados varēs redzēt plašāku informāciju par apskates vietām un sociāli nozīmīgiem objektiem.
Savu mērķi sākam īstenot ar Kurzemes novadiem.
Ērtības labad piedāvājam divus apskates veidus:
1. Uzklikšķinot atveram novada karti un izvēlamies sev interesējošo objektu apskati.
2. Sev interesējošas vietas aplūkošanai izvēlamies no saraksta.
Papildus kartei un apskates vietu sarakstam portālā atradīsiet attiecīgo vietu fotogrāfijas un informatīvus aprakstus. Tas jums palīdzēs izvēlēties savu ceļojumu pieturas un galamērķus.
Mūsu lielais mērķis ir šādā veidā parādīt visu Baltiju.
Perspektīvā plānojam portālu tulkot angļu, krievu, vācu, ķīniešu un poļu valodās, tādējādi piedāvājot lielisku produktu šo valstu tūristiem.

Tā kā uzdevums ir ļoti liels, aicinām katru interesantu uz sadarbību.


Turpināt lejuplādēt

Sākot ar 1 eiro atbalstu
saņemsiet iespēju 30 dienas
LEJUPLĀDĒT FOTOGRĀFIJAS LABĀ KVALITĀTĒ
(S izmērs, A4, 2000 x 1333 px)
bez www.redzet.lv logo

UZZINĀT VAIRĀK
REĢISTRĒJIES

un
30 dienas
iegūsti
JEBKURAS FOTOGRĀFIJAS FOTOGRĀFIJAS LABĀ KVALITĀTĒ
(S izmērs, A4, 2000 x 1333 px) bez www.redzet.lv logo
Reģistrēties
PRIVĀTPERSONĀM sākot ar 1 EUR
KOMERCIĀLAI LIETOŠANAI sākot ar 5 EUR
Reģistrējoties saņemsi piekļuvi
lejuplādes pogai

Varēsi lejuplādēt jebkuras izvēlētās fotogrāfijas!
Garantējam Jūsu sniegtās informācijas konfidencialitāti.
Jautājumu gadījumā sazinieties ar mums: info@redzet.lv
IEGŪSTI AUGSTAS KVALITĀTES FOTOGRĀFIJAS

5 € = 5 FOTO vai 10 € = 20 FOTO
iegūsti FOTOGRĀFIJAS AUGSTĀ KVALITĀTĒ
L izmērs, 3888 x 2592 px, vai XL izmērā


Raksti mums uz:
info@redzet.lv
un iegūsti izvēlētās fotogrāfijas!

Izvēlieties jebkuras 5 fotogrāfijas neatkarīgi no lieluma un kvalitātes par 5 eiro, vai jebkuras 20 fotogrāfijas par 10 eiro.

Ielogoties

Jūs neaizpildījāt abus laukus.

Reģistrēties

Jūs neaizpildījāt visus laukus.