Tvaika lokomotīve Ml-611

Tvaika lokomotīve Ml-611

Pirmā pasaules kara gados vācu armijas vajadzībām tika saražotas turpat vai 2500 šāda tipa lokomotīves, ko, karam beidzoties, nacionalizēja vai pārdeva, un, pateicoties labajai konstrukcijai, tās darbojās vēl ilgus gadus dažādās dzelzceļa līnijās visā pasaulē. Pēc Pirmā pasaules kara arī Latvijas teritorijā palika vairākas šī tipa lokomotīves, kuras savā apgādībā 1919. gadā pārņēma Latvijas Dzelzceļu Virsvalde.

Viena no šīm lokomotīvēm ir Ml-611, kas izgatavota 1916. gadā slavenākajā Vācijas lokomotīvju fabrikā Henschel (Ķeizariskās vācu armijas sastāvā iekļauta ar Nr. 694, rūpnīcas numurs 14437), tika nosūtīta uz Austrumu fronti. Pēc Pirmā pasaules kara 1919. gadā to iekļāva jaunizveidotajā Latvijas valsts dzelzceļu inventāra sarakstā ar apzīmējumu Ml-611 (M – manevru, l (L) – lauku, 6 – 600mm, 11 – kārtas numurs). Ml-611 darbojusies Jēkabpils-Viesītes lauku dzelzceļu mezglā līdz 1973. gada februārim. 1973. gada februārī Ml-611 nodota Latvijas Etnogrāfiskajam brīvdabas muzejam. 1980. gadā Ml-611 nodeva kolhoza Uzvara (Bauskā) rīcībā, lai nodarbinātu rūpnīcā, taču šī ideja tā arī nerealizējās. 2004. gadā lokomotīvi Ml-611 pārveda uz Ventspils Piejūras brīvdabas muzeju. 2008. gadā to iekļāva muzeja krājumā, bet 2010. gada 8. jūnijā atdāvināja ar uzlikumu Valsts akcijas sabiedrībai Latvijas dzelzceļš.
Tvaika lokomotīvju ērai ejot uz beigām, šīs lokomotīves sāka izslēgt no inventāra un to skaits strauji saruka. Mūsdienās visā pasaulē saglabājušies tikai pāris desmiti šāda tipa lokomotīvju, no kurām tikai reta ir braukšanas kārtībā. Tāpēc katras šāda tipa lokomotīves vēsturiskā vērtība ir nenovērtējama un ir katra muzeja lepnums.
muzejs.ventspils.lv

Lasīt tālāk
Izvēloties pārlūkot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai lai pielāgotu jūsu pieredzi. Jūs jebkurā laikā varat atsaukt savu piekrišanu, mainot pārlūkprogrammas iestatījumus un dzēšot saglabātās sīkdatnes. Privātuma politika
Piekrītu