Salaspils dzelzceļa stacija

Salaspils dzelzceļa stacija

Līnijā    Rīga—Krustpils
Atklāta    1861. gadā
Vēsturiskie nosaukumi    vācu: Kurtenhof (līdz 1919. g.); Stopiņi (no 1919. līdz 1925. g.)
Stacijas tips    pasažieru, kravas
Platformu skaits    2
Sliežu ceļi    6
Tuvākās stacijas    Šķirotava (10 km)
Ogre (16 km)
Attālums līdz Rīgai    18 km

Salaspils ir dzelzceļa stacija, kura atrodas Salaspils novada Salaspils pilsētā. Stacija atrodas dzelzceļa līnijā Rīga—Krustpils (elektrificēta posmā Rīga—Aizkraukle). Attālums no Rīgas - 18 km, līdz Daugavpilij - 199 km. Caur Salaspils staciju kursē vilcieni uz Ogri, Lielvārdi, Aizkraukli, Krustpili, Daugavpili, Rēzekni, Zilupi un Gulbeni. Stacijā ir 2 peroni, 6 sliežu ceļi ar kopējo garumu 6197 m, kā arī 23 pārmijas. Stacijā ir nodrošināta kravu iekraušana un izkraušana.

Vēsture
SALASPILS. Kurtenhofas stacija ierīkota līdz ar dzelzceļa izbūvi. 1919. gadā stacijas nosaukums ir Stopiņi, bet 1925. gadā tā pārdēvēta par Salaspili.

Rīgas — Daugavpils (Dinaburgas) dzelzceļa būvniecības idejas iedīgļi rodami 1847. gadā, kad pēc Rīgas biržas komitejas iniciatīvas tās ģenerālsapulcē tika izskatīts projekts. 1853. gadā Rīgas — Dinaburgas Dzelzceļa sabiedrība faktiski tika nodibināta, bet nesavācot būvei nepieciešamos līdzekļus, projekta realizāciju uz laiku tika pārtraukta. Situāciju par labu nevērsa arī Krimas karš, tamdēļ tikai 1858. gadā tika apstiprināti akciju sabiedrības statūti un saņemta būvniecības atļauja. Tā paša gada 8. maijā Vidzemes ģenerālgubernators kņazs Suvorovs svinīgā ceremonijā atklāja Rīgas-Daugavpils dzelzceļa izbūves darbus. 10,5 miljonu rubļu vērtā angļu inženieru vadībā izbūvētā divceļu dzelzceļa līnijas oficiālā atklāšana norisinājās 1861. gada 12. septembrī. 1894. gadā šī dzelzceļa līnija pārgāja valsts īpašumā.

Pirmā pasaules kara gados gandrīz viss Rīgas — Daugavpils dzelzceļš atradās frontes līnijas tiešā tuvumā, tamdēļ tai tika nodarīti neatgriezeniski postījumi: iznīcinātas daudzu staciju ēkas, tilti, caurtekas un sliežu ceļi. Infrastruktūras atjaunošana prasīja milzu pūles — tā rezultātā starpstaciju posmos atjaunoja tikai vienu sliežu ceļu.

Pēc Otrā pasaules kara kustība šajā dzelzceļa līnijā pieauga — pakāpeniski tika atjaunots otrais ceļš starp Rīgu un Skrīveriem, kā arī atsevišķos starpstaciju posmos. Paredzēts iesāktos darbus turpināt, jo Rīgas — Krustpils iecirknis ir viens no noslogotākajiem dzelzceļiem Latvijā.

1959. gadā elektrificēts līnijas posms Rīga — Ogre, 1968. gadā — Ogre — Jumprava, 1969. gadā: Jumprava — Aizkraukle.

ldz.lv
lv.wikipedia.org

Lasīt tālāk
Izvēloties pārlūkot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai lai pielāgotu jūsu pieredzi. Jūs jebkurā laikā varat atsaukt savu piekrišanu, mainot pārlūkprogrammas iestatījumus un dzēšot saglabātās sīkdatnes. Privātuma politika
Piekrītu