Retro auto
Restaurācija
Restaurācija ir ilgstošs darba process, kura rezultātā tiek uzbūvēts autentisks auto vai moto eksemplārs. Caur dažādiem izpētes un meklēšanas procesiem tiek restaurēta ikkatra detaļa. Lielāka vērtība, protams, ir oriģinālajām detaļām, taču nepieciešamības gadījumā tiek izgatavota jauna detaļa, kas veidota ievērojot oriģinālās detaļas tehnoloģiju un materiālus. Ne visi materiāli labvēlīgi pārcieš laika uzliktos pārbaudījumus - gumija paliek sausa un saplaisā, āda bez pareizas apstrādes paliek cieta un trausla. Metāls sāk rūsēt. Eļļas sabiezē, kas prasa mehānismu izjaukšanu un rūpīgu apstrādi.
Izglāb no rūsas!
Izglāb no rūsas! Tā ir mūsu muzeja devīze. Daudzas lietas laika gaitā iet bojā dažādu apstākļu dēļ, metālam lielākais ienaidnieks ir rūsa. Rūsas procesu var apstādināt vai izlabot radītos bojājumus. Atkarībā no rūsēšanas pakāpes tiek izvēlēta atbilstoša restaurēšanas metode, vieglākos gadījumos pietiek ar nelielu kosmētisku iejaukšanos, smagākos bojātā vieta tiek nomainīta pret jaunu metāla daļu. Pareizi restaurēta un apstrādāta lieta kalpos un priecēs vairākas paaudzes. Svarīgi saglabāt kulturvēsturisko mantojumu - kādreiz Latvijā būvēja un montēja gan auto, gan motociklus, gan velosipēdus un tie bija vieni no labākiem pasaulē!
Materiāli
Auto restaurācijā nopietnu vietu aizņem šūšana. Smalki ādas polsterējumi, paneļi un uzlikas. Detaļu izsmalcinātība dod smalku vēsturisku šarmu. Kabrioletu jumtiem tiek izmantots vizuāli līdzīgs, bet šodienas tehnoloģijām atbilstošs jumta materiāls, kurš kalpos daudz ilgāk par oriģinālo priekšteci! Svarīgi veidot vienotu restaurētā objekta koptēlu, labs piemērs ir veiksmīgā F/N motocikla ādas aksesuāri, kas darināti vecinātā tehnikā.
Dzelži
Metāla apstrāde ir būtisks auto restaurācijas process. Vairāk nekā 40 gadu pieredze auto restaurācijā, kas tiek nodota no paaudzes uz paaudzi, ļauj izmantot autentiskus metāla apstrādes veidus. Kalšana, virpošana, frēzēšāna, locīšana, aukstā kniedēšana, visdažādākie metināšanas veidi, hromēšana, kodināšana uc. - visdažādākās tehnoloģijas tiek izmantotas veco spēkratu restaurācijā.
Krāsas
Krāsas ir spilgta tā laika liecība. Reizēm vērts atstāt oriģinālo krāsojumu, kāds tas ir, bet pārsvarā muzeja eksponāti tiek restaurēti pilnībā, jo krāsa ir nolietojusies - korpuss pārsvarā ir sarusējis.
Tad restaurācijas gaitā krāsojums tiek atjaunots, pielietojot rokas krāsošanas procesu atbilstošu tam laikam. Auto tiek rūpīgi vairākkārtīgi gruntēts, slīpēts, krāsots un pulēts, saglabājot pagājušā gadsimta meistaru atstāto rokrakstu, jo liela daļa metāla daļu ir izgatavotas ar auksto rokas kalšanas metodi.
automuzejs.lv